Családi kirándulás, szülinapi buli és csapatépítő tréning kiváló helyszíne a Balaton

Idén májusban vettünk egy nyaralót a Balatonon, egy Siófok melletti faluban. Nagyon olcsó volt ahhoz képest, hogy milyen modern építésű és fel is van újítva. Azért volt olcsó, mert az infrastruktúra nem olyan jó, nem központi helyen van, de nekünk ennek ellenére (vagy pont ezért) nagyon megtetszett. Nem is baj, hogy nem fogunk mindig tömegekkel találkozni, a dugóban csúcsidőben araszolni és nem kell a strandon nyomorogni. A közeli strand ugyanis nem annyira közismert, mint mondjuk egy siófoki szabadstrand. Siófok is közel van ugyan, úgyhogy amikor csak kedvünk támad, átugorhatunk oda is. Van autónk, úgyhogy ezek nem jelentenek nekünk problémát. A gyerekek is nagyon örültek, már évek óta rágták a fülünket, hogy vegyünk egy nyaralót, annyira jó lenne nyáron saját ingatlanban pihenni naphosszat, nem kell szállást foglalni, annyit maradunk, amennyit csak akarunk, akkor jövünk és megyünk, amikor csak akarunk.

Nem sokkal később nyáron, amint jó idő lett, fel is avattuk a kis házikót. Levittünk pár szükséges holmit, ágyneműt, fürdőszobai és konyhai berendezéseket. Nagyon aranyosan berendeztük, bár a legtöbb bútor szerencsére már eleve megvolt benne. Pár napra le is költöztünk. Nem beszéltünk meg előre semmi programot, majd amihez kedvünk szottyan, spontán azt fogjuk csinálni. A fiunk 13, a lányunk 11 éves. Balázs már kezd kamaszodni, így sokszor szereti már a saját útját járni a barátaival, de persze azért velünk is szívesen nyaral. Bianka is kezd egyre több kamaszos tulajdonságot hordozni, érdeklik a fiúk, de nagyrészt azért még gyerek. Kitalálta, hogy az egyik barátnője apukájának van egy vitorlása és a nyáron többször is el fognak menni a családdal vitorlázni. Bianka nagyon vágyott vitorlázni, és most itt voltunk a Balatonnál, végre kötetlen időintervellumban, úgyhogy körülnéztünk, hol lehet vitorlást bérelni. Megnéztem a neten is, hogy milyen cégek vannak egyáltalán. Pont a közelben, Siófokon székel a BalatonPro nevű cég, aki vitorláskölcsönzéssel és rendezvényszervezéssel foglalkozik. Felcsillant a szemem, bele is merültem a témába.

A BalatonPro flottája jelenleg 7 darab 6-10 fő befogadására képes hajóból áll, melyek bázisa Siófokon található. Mivel jól kiépített partnerláncuk van, ez a flotta igény szerint bővíthető. Ha a bérlő rendelkezik kishajó vezetői engedéllyel, szabadon kibérelheti egyedül is, de aki friss jogsis vagy nincs engedélye, annak kapitánnyal együtt bérelhetőek a vitorlás hajók. Pár órás túráktól elkezdve akár több napos kirándulás erejéig is kibérelhetők a hajók. A kikötőik a Bahart kikötőlánc tagjai, így több helyszínről is tudnak hajókat indítani, mint Balatonfüred, Alsóörs vagy a déli parton több város. A Bahart kikötőkben díjmentesen kiköthetnek a vendégek a bérelt vitorlásokkal. Többféle szolgáltatásuk is igénybe vehető, hiszen a rendezvényszervezés is a profiljukba tartozik. Ideális helyszínt nyújthat a Balaton lánykérésre, lánybúcsúra vagy legénybúcsúra, szülinapi bulira, házassági évforduló ünneplésére, családi összejövetelre vagy céges csapatépítő tréning tartására. Én ezek közül főleg a csapatépítő tréning ötletét tartom nagyon újszerűnek, mert még nem hallottam, hogy bármilyen cég is vitorlázni ment volna.

Mi négyen egy egyszerű relax vitorlás túrára szerettünk volna menni, semmi extra. Van lehetőség akár megállni a Balaton közepén egy kis fürdőzésre, amihez bérelhetünk vízi játékokat, matracokat, és italcsomagot is kaphatunk. Két gyerekkel azonban ezt nem mertük bevállalni, akármennyire is jól tudnak úszni. Inkább egy “sima” vitorlás kirándulást választottunk kapitánnyal, melynek során kikötünk egy másik városban és sétálunk egy kicsit. A gyerekek megszavazták, hogy menjünk el fagyizni, úgyhogy kikötéskor ez lesz a program a túlparton. Az volt a terv, hogy Balatonfüreden fogunk kikötni, bejárjuk a sétányt és keresünk egy fagyizót. A bérlés ideje rugalmasan alakítható, a minimum az két óra, ami elég arra, hogy ellazuljunk, és annak sem túl sok, aki közben jön rá, hogy annyira nem élvezi a vízen ringatózást. Felhívtam a céget, hogy megkérdezzem, van-e még lehetőség a héten vitorlást bérelni. Szerencsére pont akadt még szabad hajójuk, úgyhogy ezt azonnal le is foglaltam másnapra.

Csodás élmény volt, nemcsak a gyerekek voltak izgatottak, hanem mi is bizsergő végtagokkal vártuk az indulást. Gyönyörű tájak vettek körül minket, nagyon élveztük az utazást. A hajóvezetőnk is nagyon aranyos volt, egy élmény volt vele kirándulni. Balatonfüreden is nagyon jót sétáltunk és egy kiváló cukrászdát is ajánlott a kapitányunk, ami nagyon jó választás volt. Ezek után indultunk vissza és kikötöttünk Siófokon. Biztos, hogy még nagyon sokáig emlegetni fogjuk ezt a kirándulást. A munkahelyemen is fel fogom dobni az ötletet, hogy jöjjünk el vitorlázni egy csapatépítő tréning keretein belül.